Jumaat, 31 Mei 2013

Malam Jingga Itu; bersama Ain di Seven-Eleven dan, ting-tong bunyi pintu aku tinggalkan kamu. [2]

Aku melihat kau dari sudut-tingkap-diatas katil. Dengan wajah menadah langit melihat lambang tahun baru bertebaran, aku bayangkan wajah kau yang kehausan dan mata kau yang tidak mengerdip saatku tolak kau ke dinding, kedua tanganmu kau hulurkan ke wajah ovalku lantas aku rangkul kau diatas kabinet cakera-cakera keras vinyl di dalam seven eleven. Bayangkanlah Ain, dengan wajah kau yang begitu, aku benamkan azimat ku, lalu----ops, terkena jejari runcingmu----dan aku tersilap arah----lalu kau buktikan dengan tetes-tetes warna pengabadian yang agak kelabu warnanya, dan pekat yang terlekat pada cover album Another Perfect Day (1983), heh. Nanti dulu, adakah ia Another Perfect Day atau figura aksi kamen rider?. Slurp, slurp, slurp, “Cukup?,” tanyaku, sambil disapa pekerja seven eleven membawa sebiji tembikai. sebagai pencuci mulut, katanya."

Tiada ulasan:

Catat Ulasan