Rabu, 20 November 2013

Kelabu

tak ada apa-apa perasaan pun yang mampu sentuh apa yang saya rasa sekarang. semacam ada sangkar yang tidak pernah dipenghuni binatang - dan saya di dalamnya. Mungkin di dalam filem Peter Pan, sangkarnya kelihatan sungguh ringan dan ampuh. dengan sekali tenaga, semua yang terkurung di dalamnya akan bebas. tapi tidak sangkar yang mengurungi aku. semuanya nampak kelabu. bayang-bayang nampak kelabu dan rekah tangan aku tidak mampu menyentuh apa yang hati aku rasa, perasaan dan aku perlukan snek. 

waktu yang paling memberatkan untuk menulis ialah ketika semuanya sedang berkecamuk dan aku cuma nampak semuanya ciptaan ciptaan bodoh. semua bodoh. dan aku perlukan snek, dan tak ada orang yang faham. aku sendiri tak faham.

maknanya aku bodoh.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan